Snabborder
Logga in
  • Varukorgen innehåller inga artiklar!
Totalsumma
0 kr
Skriv ut inköpslista
Har du båt har vi resten
Trygg E-handel

Kan vi hjälpa till?

08-777 5200
Telefontider:
Mån-fre: 11-13, 14-17
Lör: 10-14

Öppettider-Länna

Måndag - Fredag 9.30-18
Lördag 10-14

Läs mer här

Snabbaste vägen till oss med SL

Du är här: Startsidan » Reklamation

Reklamation

Leveranstidsförsening på webben
Du som kund skall vid köptillfället informeras om maximal leveranstid från det att beställning av båttillbehör gjorts. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid skall du informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Du som kund har då ha rätt att häva köpet utan kostnad. Du har rätt att återfå ev. pengar inom 30 dagar om du häver köpet, från den dag då vi mottagit meddelandet.

Reklamation av batteri
Vid reklamation så tar vi emot ditt batteri och sätter det på laddning under 24 timmar, därefter gör vi ett belastningstest för att kontrollera hur väl batteriet tar emot laddning. Vid cellbrott dvs när en eller flera celler har skadats så gäller reklamationen med nytt batteri som åtgärd.
Vid låg återuppladdningsmöjlighet dvs värdet på belastningstestet är för lågt har batteriet skadats. Detta sker exempelvis genom att låta spänningen sjunka för lågt under en lång tid alternativt att batteriet har utsatts för djupa urladdningar under en tid. Vid ett sådant resultat så ges inte nytt batteri som åtgärd utan endast erbjudande om nyköp till reducerat pris. Vi har kontakt med ARN om våra rutiner kring batterireklamation vilket ses som en mycket bra rutin kring en sådan komplex vara som ett batteri.

Reparation eller byte
Om du upptäcker ett fel på en vara du köpt ska du komma tillbaka till oss så att varan kan repareras eller bytas ut mot en ny likvärdig vara. Säljaren har rätt att välja om varan ska repareras eller ersättas. Oavsett om felet ska repareras eller varan ersättas med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade.

Om säljaren väljer att reparera varan och felet finns kvar efter två reparationsförsök har du rätt att tacka nej till fler försök. Men om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer. Säljaren ska alltid reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Om din nya vara får ett annat fel än det du reklamerade för första gången har du inte rätt till förlängd reklamationstid. Då är det alltid tre år från det ursprungliga inköpstillfället som gäller.

Du har inte rätt till ett nytt kvitto när du får en ny vara.

Prisavdrag istället för reparation eller ny vara
Om säljaren inte kan eller vill reparera felet eller byta ut varan, kan du begära att få avdrag på priset. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad. Du kan också föreslå att du ska få ersättning för att reparera varan någon annanstans.

Du kan häva köpet om vi inte kommer överens
Om du och säljaren inte kan komma överens kan du kräva att köpet hävs. Det betyder att säljaren betalar tillbaka pengarna som du har betalat, mot att du lämnar tillbaka varan. Du har alltid rätt att få pengarna tillbaka om köpet hävs. Du behöver inte acceptera ett tillgodokvitto i butiken om du inte vill det.

För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig.

Om köpet hävs kan du i vissa fall få betala en rimlig ersättning för den användning du har haft av varan, så kallat nyttoavdrag.

Läs mer här Reklamation.

« Tillbaka

Alltid miljöfrakt

Vi skickar alla paket med DHL Miljöfrakt, en tjänst som minskar utsläppen av fossilt koldioxid i atmosfären.

Leveransvillkor / Sök paket

Enhetsfrakt
49 kr
inom Sverige

Betalning

Läs mer här

Säker kortbetalning

Navionics sjökort

Navionics sjökort online

Sociala medier

BåtAccenten på Facebook

Titta in i butiken

Titta in i butiken

Senast besökta produkter